Macforums blogg

Erika Sörum

Marknadschef på Macforum

11 June 2021 4 minuter

Auktoriserad service hos Macforum.

Visste du att Macforum inte bara tillhandahåller Apples produkter och tjänster? Vi har även fem auktoriserade serviceverkstäder som alltid är redo att hjälpa dig. Samtliga går att besöka fysiskt, men du kan även välja att anmäla online och skicka in ditt serviceärende till oss om det skulle behövas. Vi reparerar Mac, iPad, iPhone och mycket mer, samt erbjuder aktuella utbytesprogram och förlängda reparationsprogram för dina enheter när det behövs.

Kontakta vår kundtjänst för frågor om service.


Vilken typ av service och reparation erbjuder Macforum? 

 

Många funderar över om Macforum kan laga alla Apple-produkter och vilka slags skador vi kan reparera. Svaret är att vi erbjuder service och reparation av alla produkter som Apple säljer i Sverige, såsom iPhone, iPad, Mac, Apple Watch, Apple TV och AirPods. Den service vi tillhandahåller är att vi byter ut defekta delar och ersätter med nya för att dina enheter ska fortsätta fungera felfritt i många år framöver. Om olyckan varit framme byter vi till exempel ut din trasiga iPhone-skärm samma dag som du lämnar in telefonen - snabbt och enkelt.  Är du osäker på vilken service eller reparation som behövs kan du alltid läsa mer om våra servicetjänster här eller kontakta oss så hjälper vi dig! 

 

heroes_iphone-repair


Vad händer med garantin på min Apple-enhet? 

 

Vi som auktoriserad servicepartner garanterar att alla delar som används i en reparation är Apple-original och att de levereras direkt från Apple. Reservdelar och ersättningsenheter har servicegaranti på 90 dagar från dagen ärendet avslutas. Om garantin löpt ut återkopplar vi till dig med ett kostnadsförslag på vad som behöver åtgärdas och vad som krävs för att laga enheten.

 

Vilka fördelar finns det med att laga Apple-enheten hos Macforum? 


Det är en viss skillnad på att lämna in Apple-produkterna för reparation hos oss, jämfört med hos en icke-auktoriserad reparatör. Alla våra tekniker som hanterar din enhet är certifierade och följer Apples uppsatta rutiner gällande felsökning och hantering av reparation under arbetets gång, samt använder givetvis Apples originaldelar. Hos en icke-auktoriserad verkstad där man inte använder sig av originaldelar finns risk för att garantiersättning uteblir om fel skulle uppstå. Om du till exempel bytt en trasig iPhone-skärm hos en icke-certifierad partner och touch-funktionen senare slutar fungera gäller inte längre garantin. Är skärmen däremot bytt hos oss med originaldelar täcker garantin eventuella fel i framtiden.

 

Hur fungerar det om jag vill ha ett serviceavtal för företagets enheter?


Vi erbjuder flera olika typer av serviceavtal för anställdas enheter - både för det lilla och stora företaget. Kontakta någon av våra företagsrådgivare så tar de fram ett förslag på en lösning som passar dig och ditt företag bäst. 

 

Hur vet jag om min dator är i behov av ett reparations- eller utbytesprogram?

 

Det är enkelt att se om din Mac är i behov av ett serviceprogram här. Om så är fallet är det bara att besöka någon av våra serviceverkstäder eller kontakta oss så hjälper vi dig. 

 

Är det mest kostnadseffektivt för mig att köpa en ny eller laga min enhet? 

 

Det är alltid värt att laga om möjligheten finns, då det blir en lägre kostnad i längden än att köpa nytt. Undantag finns alltid, men i det stora hela bör man först och främst se över om möjligheten finns att reparera de fel som uppstått. Vi finns alltid här för dig för att ge svar och råd kring hur du ska gå tillväga! 

 

New call-to-action