Macforums blogg

Johan Lidemar

Försäljningschef på Macforum

6 September 2021 4 minuter

Extern teknisk support för alla företag

I många verksamheter saknas dedikerade resurser för teknisk support och lotten faller ofta på personen inom företaget som råkar "veta mest om teknik". I det här blogginlägget kan du läsa mer om Macforums tjänst för företag som är i behov av extern teknisk support, för att göra verksamheten mer resurseffektiv.

 

Brist på resurser ger teknisk support låg prio 

Under en arbetsdag är det inte ovanligt att system, tekniska funktioner och applikationer inte fungerar eller krånglar. Den här typen av problem stjäl mycket dyrbar tid från medarbetare som på grund av detta inte kan utföra sina arbetsuppgifter i tid, vilket i sin tur gör att viktiga arbetsmoment och processer blir lidande. Problemen gör inte bara arbetet ineffektivt, utan det skapar även frustration och irritation hos både medarbetare och den "ofrivilliga it-experten” som måste avbryta sitt arbete för att hjälpa till.

 

Vi skulle rent av vilja påstå att det är väldigt vanligt att företag och verksamheter inte tillsätter rätt eller tillräckligt med resurser för att hålla ordning och reda på tekniken. Det gäller resurser inom allt från enklare support och uppdateringar, till andra, lite mer avancerade typer av tilläggstjänster, IT-lösningar och digitala verktyg. Detta i en tid då tekniken kanske är viktigare än någonsin för att medarbetarna ska kunna prestera på topp - både på kontoret och i sitt distansarbete. 

Macforums supportdesk - er externa IT-avdelning


Med det här sagt är det däremot inte alla företag som har behov av en helt egen IT-avdelning. Men, att ha möjligheten att kunna få kompetent, effektiv och lättillgänglig IT-support när problem uppstår är något som de flesta företag har ett stort behov av. Det här är grunden till att vi på Macforum har skapat en tjänst för våra kunder där de kan använda oss som en extern IT-avdelning.  

 

Macforums Supportdesk är till för alla typer av företag och branscher och vi ger er experthjälp efter behov. Våra supporttekniker blir en extern IT-avdelning som tar hand om alla företagets användare och enheter, och hjälper till med alla typer av IT-relaterade problem som dyker upp under en arbetsdag. Det kan vara allt från att en programvara inte fungerar, till att nollställa lösenord eller få ordning på den strulande skrivaren. Den gemensamma nämnaren för supporten är en Apple-baserad miljö där teknikerna hjälper till med alla problem med MacOS, iOS, iPadOS samt tvOS. 

Vår supportdesk passar för både det större och det lite mindre företaget. Våra tekniker registrerar och samlar alla inkommande ärenden från respektive kund för att på ett enkelt och effektivt sätt bygga upp ett arkiv för verksamheten, något som underlättar för både uppföljning och för att arbetet ska bli mer proaktivt. Teknikerna hjälper sedan till att effektivisera den dagliga verksamheten genom konsultation, drift, utbildning och support, samt att de tar hand om allt som rör användare, licenser och policys. Smidigt va? 

Kontakta oss


Låter det här som en lösning som skulle passa ert företag? Tveka då inte att kontakta någon av våra företagsrådgivare och boka ett möte där vi tillsammans hittar en bra lösning för just er!

 

New call-to-action